Davids födelsedag!!

HIPPHIPP HURRA!
..för idag fyller Fladdi 20 år!!! :D:D
Dagen började med att vi tjejer vaknade runt åtta tiden. Vi gick upp och tänkte sjunga för födelsedagsbarnet. Men killarnas dörr var låst, men Hilda kom på den smarta ideen att sjunga från vår balkong till killarnas rum. Dock blev det lite mer äventyr än vi först trodde. Vi bestämde oss för att klättra över till deras balkong och gick in genom deras yttedörr. David blev rädd, eftersom han sov...men vi sjöng glada för honom i alla fall. Sedan klättrade vi tillbaka igen. Roligt, men lite farligt. :P Efter en stund knackade vi på deras dörr och medelade honom att han kommer bli kidnappad om 10 minuter.

Jag (Elina) och Hilda gick till kyrkan, medan de andra i teamet kidnappade Fladdi och fick honom att göra de mest underliga saker, typ som att dansa och lägga sig på en bil. På väg till kyrkan köpte jag och Hilda bröd. I affären träffade vi den mest gulligaste kvinna någonsin. Hon log ett stort härligt leende upp till ögonen. Jag kände mig så lycklig genom att titta på henne. Tänk vad mycket glädje man kan sprida bara genom ett leende...:D

När Fladdi kom in i kyrkan med ögonbindel blev det sång, kramar och partyhatt på. Vi åt frukost, där Lars åt socker med gröt som smakade salt. (?) Det var fint.

Efter frukosten hade vi en bönesamling där vi pratade om evangelisation och mötet med människor. Vi reflekterade kring hur viktigt, men tidskrävande det kan vara. Vi fick även en utmaning från Kenneth att dela våra vittnesbörd för varandra på max tre minuter. Detta var en tuff utmaning, men uppbyggande. :) Det är väldigt härligt att tänka att det är samma kärleksfulla Gud som alla har mött oss alla, fast på så olika sätt. Efter detta gick jag till en danssal och övade på en korrografi medan de andra i teamet grillade. Måltiden var god och mysig. Vi har i eftermiddag planerat kommande två veckor på prakiken. Kenneth har verkligen utmanat oss i att våga evangelisera och kunna stå emot männiksofruktan. Utmanande!

Just nu är jag lämnad ensam i kyrkan, för dom andra är på hotellet och typ sover? Ikväll ska vi träffa vår mystiska hotellvärd som aldrig är på hotellet, men ävn fira Fladdi genom att gå ut och dansa. Det kommer bli galet roligt! Vi hoppas även på bra samtal där ingen männiksofruktan får stoppa oss. Det är spännade att se hur kvällen blir, men vi går ut med förväntningar.
Dagens bibelord är från psaltaren 30:12-13
"Du förvandlade min klagan till dans, du tog av mig sorgens dräkt och klädde mig i glädje. Därför skall min själ lovsjunga dig utan att tysta. Herre, min Gud, jag vill tacka dig för evigt."

/ Elina

detta är vår egna lilla snygga fladdi!

Vår egna "lilla" Fladdi! :D




FLADDI
Du är en vän som är helt underbar
Särskilt under Greklands regniga dar
Att följa RRR är på vår skola en strikt lag.
Men ditt rimm gjorde mig verkligen glad på alla hjärtans dag.
På bilden du har min halsduk som är röd
och våra blickar är onda och kan på någon ta död...
Du ej David, utan Fladdi på praktiken heter
och jag tycker om att med dig viska hemligheter.
Detta särskilt på ett flygplan till Tessaloniki, när Sofie var på en toalett
Att hålla den hemligheten kommer i framtiden inte bli lätt.
Här i grekland blir du lite sur om man tar din speciella mugg
men jag är ändå glad att vi hamnade på samma plugg
Du är en fin vän som jag uppskattar och gillar
Mannen framför alla andra killar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0